Aikaa ja rahaa säästöön Advanian palveluilla
IT-ulkoistus Tukipalvelut Konesali- ja infrapalvelut 12.05.2020

Aikaa ja rahaa säästöön Advanian palveluilla

Finnkino valitsi Advanian sähköisen liiketoiminnan yhteistyökumppaniksi jo useita vuosia sitten. Advania tuottaa Suomen suurimmalle elokuvateatteriketjulle palvelin-, tallennus-, varmistus- ja palomuuriratkaisut palveluna.

Elokuvateattereiden kassalaitteet uudistettiin Advanian toimittamilla HP-työasemilla yhteistyön alussa, ja laitteet päivitetään säännöllisin väliajoin. Advania Service Desk tarjoaa Finnkinolle kaikilla paikkakunnilla kattavat etä- ja lähitukipalvelut loppukäyttäjille. Finnkinon henkilökunta saa tarvitessaan IT-tuen avun ottamalla yhteyttä Advanian Service Deskiin. Jos ongelma ei ratkea etäyhteyden avulla, IT-asiantuntija tulee paikan päälle ratkomaan ongelman.

Advania ylläpitää Finnkinon IT-infrapalveluja Suomen toimipisteiden lisäksi myös kolmessa Baltian maassa, mikä mahdollistaa Finnkinon ja sen tytäryhtiöiden tietohallinnon henkilöiden keskittymisen liiketoiminnan osoittamiin kehityshankkeisiin. Resursseja ei tarvitse käyttää perusinfran ylläpitoon.

”Se on todella tärkeää meille ja hyvin toimiva malli”, IT-manager Samuel Pallari Finnkinolta sanoo.

Advanialla on ratkaisuja, jotka helpottavat merkittävästi IT-ongelmien ratkaisemisessa. Advanian palvelut helpottavat Finnkinon IT-ongelmien ratkaisussa. Pallari haluaa erityisesti mainita ValHal-palvelun, joka laitteistojen lisäksi valvoo liiketoimintaprosesseja ja ympäristön laadullista käytettävyyttä. ValHal tuo kattavan näkyvyyden Finnkinon infrastruktuuriin sekä MPSL-verkkoon.

”Vuosia sitten ennen Advaniaa ja ValHalia, kun meillä oli jossakin tietyssä toimipaikassa tai yleisesti suorituskykyongelmia esimerkiksi myyntijärjestelmän kanssa, selitys oli aina silloisilta palveluntarjoajilta, että vika on verkossa. Se oli sellainen mantra, joka toistui uudelleen ja uudelleen. Silloin asialle ei oikein voinut tehdä mitään, kun ei tiedetty, missä ongelma piilee”, Pallari kertoo.

”ValHalin avulla saimme näkyvyyden kaikkiin Finnkinon MPSL-verkon reitittimiin ja niiden takana oleviin koneisiin ja palvelimiin. Yhtäkkiä meille avautui kattava kuva siitä, mitä tietoliikenteessämme tapahtuu. Tajusimme, etteivät vanhat väittämät verkon ongelmista pitäneet paikkaansa. Tästä seurasi kaksi todella tärkeää muutosta ja edistysaskelta Finnkinolle. Pystyimme osoittamaan kapasiteettipalvelua tarjoavalle yritykselle, että kapasiteetti ei riitä tiettyinä kellonaikoina, ja sitä pitää nostaa. Toinen suurempi kehitysaskel otettiin lipunmyyntijärjestelmätoimittajan suhteen. Pystyimme yksiselitteisesti osoittamaan, missä kohtaa heidän myyntijärjestelmänsä arkkitehtuurissa viiveet ilmenevät ja pyytää heitä kiinnittämään huomiota hitautta aiheuttaviin seikkoihin”, Pallari jatkaa.

ValHalin käyttöönotto maksoi siten itsensä takaisin muutamissa viikoissa.

Samankaltaisia