Verkkoratkaisut Tietoturva 08.06.2021

HSY ja Advania varmistavat tietoturvan jatkuvalla palvelusopimuksella

HSY tuottaa vesi- ja jätehuollon palveluja. Sen vastuulla on miljoonan ihmisen juomaveden korkea laatu sekä pääkaupunkiseudun asuinkiinteistöjen ja julkishallinnon jätehuollon toimivuus. Kriittinen toimiala asettaa korkeat vaatimukset tietojärjestelmille ja tietoturvalle. HSY on uusinut veden jakelujärjestelmän ja uusimisen yhteydessä päätettiin panostaa vielä lisää tietoturvan parantamiseen.

HSY ja Advania (aiemmin Ironnet) ovat tehneet jatkuvan palvelusopimuksen HSY:n IT-infrastruktuurin valvontajärjestelmästä. Verkonvalvonnan avulla kerätään tietoa verkon toiminnasta ratkaisujen kehittämistä, palvelutasojen seurantaa ja vikatilanteiden tehokasta käsittelyä varten.

”Omassa tietohallinnossamme ei ole resursseja tämänkaltaiseen toimintaan,” toteaa HSY:n CIO Mikko Lindholm.

”Advanian valvontaohjelmisto hoitaa nyt verkonvalvonnan. Meillä itsellämme on näkymä koko it-infrastruktuuriin ja Advania valvoo puolestamme, että palvelu on päällä ympäri vuorokauden,” Lindholm jatkaa.

”Advania on meille uusi kumppani. Tutustuimme heidän ratkaisuunsa kehittäessämme vedenjakelujärjestelmää ja huomasimme, että se sopi hyvin tarpeisiimme”, Mikko Lindholm kertoo.

Monipuoliset ratkaisut merkittävässä tuotantolaitoksessa innostavat Advanian asiantuntijoita

Advanialla on määrätietoinen laatukäsitys ja aito halu ottaa vastuu kokonaisuuden onnistumisesta. Laadukkuus tarkoittaa huipputason asiantuntijaosaamista, vastuullista toimintaotetta ja sujuvaa yhteistoimintaa kaikkien osapuolten kanssa.

”Odotamme innolla tulevaa yhteistyötä HSY:n kanssa”, Advanian Matti Kaakkola kertoo.

”Tietoturvallisuuden kehittäminen isossa merkittävässä tuotantolaitoksessa on haastavaa ja erittäin mielenkiintoista. Kokemuksemme tietoturvallisista ja hallituista tietoverkko- ja tunnistusratkaisuista on vahva”, Kaakkola jatkaa.

”HSY:n kanssa olemme yhteistyössä vasta alkutaipaleella, mutta uskomme, että myös heidän kanssaan pääsemme tekemään pitkäjänteistä ja tuloksellista yhteistyötä. Korkea asiakastyytyväisyytemme ja pitkät asiakassuhteet vahvistavat, että olemme onnistuneet pitämään kiinni kirkkaimmasta johtotähdestämme: Asiakas on Advanialle aina tärkein”, Matti Kaakkola toteaa.

 

Related content