IT-kumppani varmistaa monipuolisten tapahtumien sujuvuuden
IT-ulkoistus 12.06.2021

IT-kumppani varmistaa monipuolisten tapahtumien sujuvuuden

Tapahtumayhtiö KOKO Lahti Oy:n brändit Lahden Messut, Lahden Sibeliustalo, Finlandia-klubi, Lahden Konserttitalo sekä Piano Paviljonki tarjoavat monipuoliset ja muuntuvat tapahtumatilat sekä tuotantopalvelut 10 - 20 000 hengen tilaisuuksille Lahdessa. KOKO Lahden ammattitaitoinen noin 40 hengen henkilökunta toteuttaa vaativatkin tapahtumat vuosien kokemuksella. Tapahtumatilat luovat inspiroivan ympäristön niin erikokoisille kokouksille, suurille messutapahtumille, elämyksellisille konserteille kuin juhlaville gaalailloillekin. 

Advanian (Valtti Fokus Oy:n) ja KOKO Lahden yhteistyö alkoi vuonna 2018 julkisen kilpailutuksen voiton myötä. It-asioiden kilpailutus tehtiin yhtiöiden fuusioitumisen takia ja Advanian palvelut olivatkin tuttuja jo Lahden Messujen käyttämien palveluiden kautta. Tärkeimpinä nostoina pidettiin Advanian toimintavarmuutta paikallisena toimijana ja hyviä referenssejä, joihin he olivat yhteydessä prosessin aikana. Advania onkin KOKO Lahden kokonaisvaltainen IT-kumppani, sillä he ovat ulkoistaneet lähes kaiken Advanialle, kuten tietoturva-asiat, palomuurit, verkkolaitteet, loppukäyttäjän palvelut, pilvipalvelut ja Office 365-palvelut.

KOKO Lahti on ulkoistanut kaikki it-palvelunsa, jotta heille itselleen jää aikaa enemmän oman työnsä tekemiseen ja tapahtumien järjestämiseen. KOKO Lahden tekninen johtaja Jukka Kaunisto on ollut pitkään tapahtuma-alalla ja omaa vahvan osaamisen erityisesti esitystekniikasta. Jukka kertoo, että hän on ollut erityisen tyytyväinen Fokuksen palveluihin, toimitusvarmuuteen ja asiakastuen nopeaan toimintaan. 

”Meillä ei olisi omaa asiantuntemusta niissä määrin, joten it-palvelut on ollut pakko ulkoistaa. Me keskitymme tapahtumiin ja varmistamme esitystekniikan toimivuuden, kun Advania pitää huolen it-infrasta ja yhteyksistä.” 

Nopea Service Desk ja luotettava palvelu 

Jukka arvostaa asiakkaana hyvää palvelua ja saatavuutta. Hänen mielestään yhteydenpito on ollut helppoa ja servicedeskin palvelu nopeaa. ”Saan vastauksen ripeästi, kun laitan viestiä. Arvostan erityisen paljon, että homma saattaa olla jo hoidettu, kun otan yhteyttä. Pidän myös siitä, että ongelmia ei ole ilmennyt yhteyksien kanssa ja voin luottaa hyvään palveluun.” 

”Voisin suositella näillä kokemuksilla Advaniaa, koska hommat ovat pyörineet hyvin ja olemme tulleet hyvin juttuun.” 

Jukan mielestä toimiva yhteydenpito on tärkeää asiakassuhteen ylläpitämisessä, sillä palvelun laatu on ollut hyvää ja akuutit toimenpiteet on aina hoidettu. Heidän omilla asiakkaillaan on usein ollut myös omia toiveita, mutta Fokus on hoitanut nekin mallikkaasti. 

”Itse en kerkeä tutustumaan ja miettimään kaikkia it-asioita, joten toivon kumppanilta jatkuvasti uusia kehitysideoita. Otamme aina hyviä ideoita ja ehdotuksia vastaan. ” 

Jukka uskoo, että tapahtuma-ala tulee tulevaisuudessa muuttumaan enemmän virtuaaliseksi päin, varmasti tämän hetken poikkeustilanteenkin takia. Lisäksi tietotekniikka tulee lisääntymään myös tapahtuma-alalla paljon ja asiakkaat tulevat vaatimaan tietotekniikasta yhä enemmän. Tällöin Advanian on varmistettava, että etäyhteydet ja laitteistot toimivat jatkossakin moitteettomasti, jotta yhteydet toimivat tarvittaessa laajallekin yleisömäärälle maailmalla. 

Jukan mielestä tapahtuma-alalla parasta on monipuolisuus, sillä harvoin on samanlaista päivää. Tapahtumissa näkee paljon erilaisia asiakkaita ja tilaisuuksia, kun on messujärjestäjästä konserttikävijään asiakkaita. Tällä hetkellä tarvitaan paljon mielikuvitusta ja uusia ideoita mahdollisesti uudenlaiseen tapahtumajärjestämiseen tulevaisuudessa, jos tapahtumia tullaan järjestämään enemmän esimerkiksi etäyhteyden kautta. 

Advanian palveluilla ja laitteilla on erityisen tärkeä merkitys KOKO Lahden toiminnassa, jotta varmistetaan jatkossakin KOKO Lahden monipuoliset ja laadukkaat tapahtumat. 

Jukan mielestä toimiva yhteydenpito on tärkeää asiakassuhteen ylläpitämisessä, sillä palvelun laatu on ollut hyvää ja akuutit toimenpiteet on aina hoidettu. Heidän omilla asiakkaillaan on usein ollut myös omia toiveita, mutta Advania on hoitanut nekin mallikkaasti. 

 

 

Samankaltaisia