Toyota: Help Deskin ulkoistuksella nopeampaa palvelua
IT-ulkoistus Tukipalvelut 10.09.2021

Toyota: Help Deskin ulkoistuksella nopeampaa palvelua

Automarkkinoiden muuttuessa melko kokonaisvaltaisesti nykyisessä tilanteessa, Toyota Auto Finlandilla tehtiin isompia organisaatiomuutoksia, joissa melkein koko organisaation laitettiin uuteen järjestykseen. Vallitsevan tilanteen myötä ajankohtaiseksi tuli muutaman toiminnon ulkoistaminen, mihin omat resurssit eivät enää riittäneet.  

Yhteistyö Toyotan kanssa on alkanut jo useita vuosia sitten varmuuskopioinneista, joiden osalta Advania huolehti kokonaisvaltaisesti Toyotan varmistuksista. Tämän jälkeen on rakennettu DR Site (disaster recovery site) muutaman tärkeän palvelun osalta. Myös Toyotan turvasähköposti-ratkaisu on otettu Advanialta.   

 

Lisäresursseja Help Deskiin  

Uusi lisätarve heräsi Toyotan Help Deskin toimintojen osalta. Omaa henkilöstöä Help Deskiä kohden oli 1-2 henkilöä, joten omat resurssit eivät riittäneet ja palvelu hidastui. Tarvittiin enemmän auttavia käsiä. Isommalla kapasiteetillä pystytään palvelemaan asiakkaita nopeammin. Advania toi asiantuntemusta, jota Toyota Autolla itsellä ei ollut mahdollisuutta talossa pitää. Advania hoitaa tällä hetkellä kokonaisvaltaisesti Toyota Auton Help Deskin.   

”Service Desk -ulkoistukset eivät välttämättä aina ole kovin onnistuneita projekteja, mutta tässä kohtaa meidän käyttäjien tyytyväisyys on ollut ihan 5/5. Yhteistyön tärkein syy on ehdottomasti ollut Advanian asiantuntemus. Palvelut on toimitettu todella asiantuntevasti.” Toteaa Toyota Auto Finlandin tietohallintojohtaja Kim Laine. 

 

Aiheeseen liittyvää