Pilvipalvelut 04.01.2022

Suomen Standardisoimisliitto SFS ry toi pilven omaan konesaliin

SFS haki uutta modernia kumppania ja uutta tapaa ostaa palvelua ja luotettavaa selkänojaa mahdollisten haasteiden varalle. Tavoitteena oli omien asiantuntijoiden vapauttaminen perusylläpidosta omien järjestelmien kehittämiseen ja loppuasiakkaiden palvelemiseen.

SFS:n eli Suomen Standardisoimisliiton vanha palvelin- ja varmistusympäristö oli tullut elinkaarensa päähän ja liitto haki uutta modernia palvelua ja ratkaisua omaan konesaliinsa sijoitettavaksi. Suomessa SFS myy, ylläpitää, tallentaa ja levittää tietoa standardeista ja teknisistä määräyksistä, joten siksi oli tärkeää auttaa SFS:ää pitämään herkät tiedot suojassa. Lisäksi SFS:ssä mietittiin, miten hoitaa asioita tehokkaammin ja vapauttaa oma it palvelemaan SFS:n loppuasiakkaita ylläpidon sijaan.

Luotettavuus ja laadukkaat palvelut pitkän yhteistyön takana

“Advanian kanssa takana on pitkä historia Vintorin ajoilta, mikä yhdisti. Talo oli entuudestaan tuttu, ja olimme olleet tyytyväisiä palveluun ja asiantuntijoiden innovatiiviseen toimintatapaan. Ratkaisut ovat olleet aina “Out of the box” eli tuoneet uudenlaista näkökulmaa palveluiden hankinnalle, niin kuin nyt tämä hybridipilviratkaisu”, kertoo Timo Kangas, joka työskentelee IT-asiantuntijana SFS:llä.en kehittämiseen ja loppuasiakkaiden palvelemiseen.

Hankkeen käynnistys ja toimitettu ratkaisu

Projekti lähti liikkeelle järjestelmäkartoituksen pohjalta, jonka perusteella tarjouspyyntö oli laadittu. 
Tarjouspyynnössä oli tarkat vaatimukset muistimäärien, nopeiden yhteyksien ja järjestelmien yhteensopivuuksien osalle. SFS halusi tehokkaammat pilviystävälliset järjestelmät vanhojen tilalle.

Advania Finland Oy toteutti yhdessä Hewlett Packard Enterprisen (HPE) kanssa Hyperconverged-tyyppisen alustaratkaisun, jossa infrastruktuurikomponentit ovat sovelluspohjaisia. Laitteistot sijoitettiin asiakkaan omaan konesaliin ja Advania vastaa järjestelmien ylläpidosta virtuaalikerrokseen asti, mikä sitten vapauttaa SFS:n asiantuntijoiden työpanosta muuhun kehittämiseen. Ratkaisuun sisältyi Disaster recovery -palvelu, joka varmistaa että SFS:n liiketoiminta jatkuu siitäkin huolimatta, jos jotain odottamatonta tapahtuisi lähdepäässä. Palvelussa datat replikoidaan reaaliaikaisesti ja automaattisesti Advanian Suomen konesaleihin, joka tarkoittaa sitä, että missä tahansa vikatilanteessa SFS:n konesali palveluinen on käynnistettävissä toisesta sijainnista jopa minuuteissa. Palautepisteväli jopa 15 sekuntia.  

Palvelun hyödyt

Timo Kangas toteaa, että uusi järjestelmä mahdollisti SFS:lle kustannustehokkaamman ja modernimman ratkaisun ‒ maksa, mitä käytät periaatteella. Saimme uudella tekniikalla valmiiksi konfiguroidun ympäristön, enemmän joustoa ja perus-it:n ylläpitoa ulkoistettua. Ja lisätukea, jos niin haluamme.

Miksi Advania?

”Ehdottomasti voin suositella Advaniaa. Tarjous erottui hyvällä tavalla edukseen kaikista muista ja siinä oli paljon sellaisia ominaisuuksia, joita ei oltu edes pyydetty ‒ mutta kylläkin mietitty. Erityisesti Disaster Recovery -ratkaisu oli sellainen, mikä kiinnosti ja joka aikaisemmin on ollut saatavilla vain suuremmille yrityksille”, kertoo Kangas.


Lisätiedot:

Jari Meri, myyntijohtaja, Advania Finland Oy
puh. 050 529 3811
jari.meri@advania.com
 

Samankaltaisia