Genesys Cloud | Lehdistötiedote - 16.05.2025

Posti valitsi Advanian edistyksellisen asiakaspalvelujärjestelmän toimittajaksi

Posti kehittää asiakaspalveluaan ottamalla käyttöön edistyksellisen Genesys Cloud -kontaktinohjausjärjestelmän. Yhteistyössä it-yhtiö Advanian kanssa toteutettu uudistus kohottaa asiakaspalvelun aivan uudelle tasolle, mahdollistaen asiakkaille nopeamman, välittävämmän ja tehokkaamman palvelukokemuksen.

Uudella asiakaspalvelujärjestelmällä parempaa asiakas- ja työntekijäkokemusta

Postin tavoitteena on olla helposti lähestyttävä toimija, joka ratkaisee asiakkaiden asiat kerralla kuntoon – välittävästi ja tehokkaasti. Tavoitteiden tueksi Postilla oli tarve yhdistää asiakaskysyntä ja asiakaspalvelun ammattilaisten osaaminen mahdollisimman tehokkaasti. Yhtiö käynnisti hankkeen uuden kontaktinohjausjärjestelmän käyttöönottoon.

"Genesys Cloudin arvo meille on siinä, että järjestelmä on helppokäyttöinen ja antaa reaaliaikaisen näkymän asiakaskysyntään. Pystymme ohjaamaan yhteydenotot suoraan oikeille asiantuntijoille, jolloin asiakkaita ei tarvitse pompotella ja kysymykset saadaan hoidettua kerralla kuntoon," kiteyttää asiakasjohtaja Katri Oksanen.

Uusi järjestelmä tukee asiakaspalvelun lisäksi myös työntekijäkokemusta. Järjestelmän ansiosta työtä voidaan tehostaa ja työntekijöille järjestelmästä saatava data tukee työntekijöiden osaamisen kehittämistä.

Advania toimii strategisena kumppania ja tukee jatkuvaa kehitystä

 Advania on ollut keskeinen kumppani Postin teknologiakehityksessä. Yhteistyö alkoi Genesys Cloud -järjestelmän käyttöönotolla, mutta on sittemmin laajentunut myös automaatioratkaisuihin, kuten puhebottien ja työntekijäkokemusta parantavien toimintojen kehittämiseen.

”Osana hanketta toteutettu integraatio Genesys Cloudin ja Salesforcen välille oli Postille merkittävä askel, sillä se parantaa asiakasdatan hyödyntämistä ja antaa parempaa näkyvyyttä palveluihin. Yhtenäinen käyttöliittymä helpottaa myös asiantuntijoiden työtä”, kertoo Advanian Business Manager Jani-Matti Kraappa. 

Postin ja Advanian yhteistyö on sujunut hyvin ja jatkuu myös tulevaisuudessa. ”Voin lämpimästi suositella Advaniaa kumppaniksi – arvostamme heidän monialaista ja toimialariippumatonta osaamistaan erityisesti asiakaspalveluympäristöissä,” Oksanen toteaa.

 

Lisätietoa medialle
Aino von Bonin, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Advania Finland Oy +358 40 075 3808

Advania lyhyesti
Advania Finland on osa kansainvälistä Advania Groupia, joka on yksi IT-markkinan johtavista toimijoista Pohjois-Euroopassa. Toimimme Suomessa yli 300 asiantuntijan voimin keskittyen asiakkaidemme liiketoiminnan turvaamiseen yrityskokoon katsomatta sekä digitaalisen käyttäjäkokemuksen kehittämiseen. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 91 miljoonaa. Advania Finland -yrityksiin kuuluvat myös Advania Fokus Oy ja Advania Holding Oy. Toimintamme ytimessä ovat asiantuntijamme sekä asiakkaamme, sillä mielestämme teknologian tuomat hyödyt konkretisoituvat vain ihmisten välisessä yhteistyössä.