
Zero Trust -malli on noussut liiketoimintakriittiseksi osaksi organisaatioiden tietoturvaa. Oktan selvitykseen vastanneista organisaatioista jo 55 % oli ottanut sen käyttöön. Tässä kirjoituksessa käyn läpi, missä vaiheessa...
IAM-palvelut keskittävät digitaalisen identiteetin hallinnoinnin ja turvaavat yrityksesi tärkeät tiedot vaivattomasti.
IAM (Identity Access Management) -palvelut eli identiteetin- ja pääsynhallintapalvelut keskittävät työntekijöidesi digitaalisen identiteetin hallinnoinnin ja turvaavat yrityksesi tärkeät tiedot vaivattomasti. Ne ovat valikoima turvallisuuskäytäntöjä, joilla varmistetaan, että niin käyttäjät kuin asiakkaatkin pääsevät heille määriteltyihin resursseihin ajantasaisesti ja turvallisesti.
Yrityksen tiedot, erityisesti henkilörekisterit, ovat sen tärkeää pääomaa, jonka turvaaminen on osa yrityksen maineenhallintaa. Ajan tasalla oleva, yhdestä paikasta tehty, keskitetty identiteetinhallinta ei jätä inhimillisiä tietoturva-aukkoja.
Työntekijän ajanhallinnan kannalta toimiva IAM säästää aikaa kirjautumisen helppoudessa ja parhaimmillaan poistaa kirjautumisiin ja salasanojen palautteluun käytetyn ajan lähes kokonaan. IT-osaston työntekijän aika vapautuu käyttäjätunnusten manuaalisesta luomisesta, poistamisesta ja muuttamisesta tärkeämpiin tehtäviin.
Okta on käyttöympäristöriippumaton käyttäjien identiteetin ja käyttöoikeuksien hallintajärjestelmä, joka lupaa toimia käyttäjän suuntaan yhdellä ainoalla kirjautumisella kaikkialle. Okta voidaan ottaa käyttöön tuhansien eniten käytettyjen pilvipalveluiden kanssa valmiilla integraatioilla, ja tarvittaessa rakentaa vielä omiakin.
Azure AD on luonnollinen valinta, jos yrityksellä on Microsoftin palvelut käytössä. Se mahdollistaa kaikkien Microsoft-sovellusten hallinnoinnin yhdessä paikassa.
VMware Workspace ONE on turvallinen identiteetinhallintapalvelu, joka vastaa moderneihin tietoturvariskeihin. Workspace One -elinkaarenhallintapalvelu auttaa säästämään IT:n resursseja ja integroituu saumattomasti Oktan ja Azure AD:n kanssa.
Zero Trust on moderni pääsynhallintamalli, joka auttaa hallitsemaan ICT-ympäristöä tietoturvallisesti työnteon monimuotoistuessa. Malli perustuu nimensä mukaisesti luottamattomuuteen; pääsynhallinnan perustana on jatkuva riskiarviointi. Päätös pääsyn sallimisesta järjestelmiin tehdään aina vahvan tunnistautumisen kautta. Ennen kuin yhteys palveluihin sallitaan, jokainen käyttäjä ja laite tunnistetaan vahvasti ja varmistetaan yhteyden turvallisuus.
Zero Trust -malli on noussut liiketoimintakriittiseksi osaksi organisaatioiden tietoturvaa. Oktan selvitykseen vastanneista organisaatioista jo 55 % oli ottanut sen käyttöön. Tässä kirjoituksessa käyn läpi, missä vaiheessa...
Suomalaiset eturivin yritykset ovat yhdistäneet voimansa ICT-ympäristön suojaamiseksi Zero Trust -periaatteen mukaisesti. Tietohallinnon päättäjät pelialalta, vähittäiskaupasta ja useista teknologia-alan toimijoista ovat...
Yrityksen liiketoiminnan jatkuvuus vaatii resilienssiä, sietokykyä selvitä kaikenlaisissa tilanteissa ja olosuhteissa. Moderni liiketoiminta on hyvin voimakkaasti riippuvaista laadukkaista ja toimivista digitaalisista...
Energiayhtiö Tibber on hyödyntänyt toiminnassaan teknologiaa ja digitaalisia ratkaisuja perustamisestaan eli vuodesta 2016 lähtien. Yrityksen digitaalinen lähestymistapa houkutteli nopeasti uusia asiakkaita ja vauhditti...
Kovaa vauhtia kasvava RELEX halusi keskittää identiteetinhallinnan yhteen pääsynhallintajärjestelmään. Miten tämä onnistui ja miten se on vaikuttanut työn tehokkuuteen ja tietoturvaan?
HSY tuottaa vesi- ja jätehuollon palveluja. Sen vastuulla on miljoonan ihmisen juomaveden korkea laatu sekä pääkaupunkiseudun asuinkiinteistöjen ja julkishallinnon jätehuollon toimivuus. Kriittinen toimiala asettaa korkeat...