Aktia uudisti asiakaspalveluratkaisun – asiakasneuvojan arki helpottui ja asiakaskokemus yhtenäistyi
Asiakaspalvelu Genesys Cloud 21.03.2024

Aktia uudisti asiakaspalveluratkaisun – asiakasneuvojan arki helpottui ja asiakaskokemus yhtenäistyi

Aktia Pankki on tehnyt IT-yhtiö Advanian kanssa uuden sopimuksen, joka koskee asiakaspalvelun puheratkaisua.

Aktia kilpailutti asiakaspalveluratkaisunsa toimittajan kesällä 2023 vanhan järjestelmän tullessa elinkaarensa päähän. Kilpailutuksessa valituksi tuli Advania Finland. Sopimuksen myötä Advania toimii Genesys Cloud -ratkaisun ja sen käyttöönoton toimittajana. Advania tukee Aktiaa myös ratkaisun kehityksessä ja uuden järjestelmän hyödyntämisessä. Ratkaisu toimii Aktian asiakaspalvelun pohjana, jossa vuositasolla hoidetaan satojatuhansia asiakaskontakteja.

Eetu Herranen, Aktia“Halusimme järjestelmän, joka on luotettava ja turvallinen sekä kykenee kasvamaan ja kehittymään Aktian asiakaskokemuksen tarpeiden mukaisesti. Meidät vakuutti Advanian vahva ymmärrys ratkaisusta ja kyky sovittaa palvelu meidän tarpeisiimme. Aikataulumme oli hyvin tiukka, mutta käyttöönotto sujui erinomaisesti ja seuraavat kehitysaskeleet ovat jo yhteistyössä meille selvät. Uusi puhelinjärjestelmä on saanut hyvää palautetta työntekijöiltämme, ja yhtenäinen asiakaskokemus asiakaspalvelukanavissamme on entistä parempi. Uusi järjestelmä on myös parantanut raportointimahdollisuuksiamme, mikä helpottaa päivittäisten toimintojemme seurantaa ja resurssien kohdentamista tarpeen mukaan,” Aktian asiakaspalvelujohtaja Eetu Herranen kertoo.

Sopimus tuli voimaan loppuvuodesta 2023, ja uusi järjestelmä on jo otettu käyttöön. Uusi asiakaspalveluratkaisu on suunniteltu tukemaan Aktian yhtenäistä asiakaskokemusta ja mahdollistaa samalla sähköisen tunnistautumisen turvallisesti. Onnistunut käyttöönottoprojekti on luonut vankan perustan tulevalle kehitykselle, joka varmistaa Genesys Cloudin muiden toiminnallisuuksien tehokkaan hyödyntämisen Aktialla.


Lisätietoa:
Aktia Pankki
Eetu Herranen, Director, Customer Service

Advania Finland
Aino von Bonin, markkinointi- ja viestintäjohtaja
aino.vonbonin@advania.com



Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Olemme paras kumppani ihmisille, yrityksille ja yhteisöille, jotka arvostavat sydämen sivistystä ja vastuullista vaurastumista. Visiomme on olla johtava varainhoitajapankki, ja missiomme on luoda vaurautta asiakkaille ja yhteiskunnalle. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 860 henkilöä eri puolella Suomea. 

Advania Group on yksi Pohjois-Euroopan IT-markkinan johtavista toimijoista. Yhtiöllä on toimintaa Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Islannissa, Tanskassa ja Isossa-Britanniassa. Advania työllistää 5 500 ammattilaista, joista Suomessa Advanian palveluksessa on noin 330 henkeä. Teknologian tuomat hyödyt konkretisoituvat vain ihmisten välisessä yhteistyössä. Tavoitteemme ja tekemisemme eivät siis keskity ainoastaan toimivaan teknologiaan; toimintamme ytimessä ovat asiakkaamme, sekä heille toimivan työympäristön mahdollistavat ammattilaisemme. Advania - The tech company with people at heart.

Aiheeseen liittyvää